Pages

Thursday, September 20, 2012

Tetiba Teringat Dia


Tetiba aku teringat saat-saat zaman sekolah yg penuh tawa dan tangis.
Mereka yg selalu memberiku senyuman, dia yg pernah membuatku berdebar2, kalian yg ada di sisi ku saat aku jatuh, saat aku hiba, saat aku gembira.

Dia yg pernah merintikkan tangisku,
Dia yg pernah megukir senyumanku,
Dia yg pernah merobek hatiku,
dan dia juga yg pernah mengajarku erti “sayang”.
Tetiba hari ini,
Namanya tersebut bibir ini,
Wajahnya teringat minda ini,
Tingkahnya terukir senyum ini.
Walau sakit pernah di hadiahkan padaku,
Dia pernah juga membungakan hati ini.
Walau rindu sentiasa, tak pernah dia fikirkan aku.
Walau hanya sekali. Ingin aku menatap matanya dan lafaz kata itu.
Tp segan dan malu membeku,selubungi keyakinan diri.
Entah kenapa hari ini, dia lagi yg aku inginkan.
Selepas segalanya, dia masih segar dlam hati, dalam sanubari.
Apa agaknya yg dia lalui ketika ini,
Kurindui dirinya dihadapanku,
Menatap mata itu, menghayati senyuman itu.

harapanku,
dia sentiasa dalam gembira setiap masa,
walau hati ini pernah dilukai,
tapi "sayang" ini ingin memaafkan,


"walau kau tak pernah aku miliki, kau selalu menjadi insan yang pernah membuatku tersenyum tanpa sebab,
membuatku belajar rasa "sayang",
insan yang pernah hadir dlm mimpiku,
dan insan yang berada diatas tahta
"CINTA PERTAMAKU".


Lots of love ~~









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...