Pages

Wednesday, July 13, 2011

Ya Allah Jauhkanlah Dia...

Bismillahirahmanirrahim...
baru2 ni aku dpt tahu yg ade sorg hamba Allah ni sudah terpesong jauh dari jalan dan landasan-Nya...
aku sangat terkejut saat aku menerima berita tersebut..
benarkah..? atau itu semua hanya mainan kata insan yang sedang di dalam amarah..?
hanya Allah yang mengetahui kebenarannya berita itu..

insan yg bergelar hamba Allah ini hampir hanyut dalam dunia yg dahulunya menjadi makanan harian umat
NABI LUTH..
aku sedar itu adalah kehidupan yang dia pilih untuk dirinya..
aku memang tidak mempunyai hak untuk berkata apa2..
akan tetapi itu tetap adalah salah..
dan sekarang dia sedang melihat dan meminati insan yg bergelar sahabat kepada ku..
walaupun mereka itu jauh dari ku disini..
tetapi mereka adalah sahabatku yg jauh dimata tetapi dekat dlm sanubariku..

dia lelaki..sahabatku itu jua lelaki..
mengapa ada insan yg sengaja ingin mengubah fitrah manusia..?
Adam diciptakan berpasangan dgn Hawa..
lelaki dicipta berpasangan dgn perempuan..
kenapa ingin diubah dan disangkal fitrah itu..?

saban hari aku berdoa dan berharap..
agar segala yg aku dengari dan aku spekulasikan ini adalah tidak benar sama sekali..
aku tidak mahu mana2 sahabatku dilaknati oleh Yang Kuasa..

aku minta pada Yang Maha Memberi dan Mendengar...
supaya dijauhkan sahabatku itu dari terjebak dalam kancah hidup yg dilaknati..
dan pada Hamba Allah yg sudah hampir dgn kelaknatan itu..
aku berdoa dan berusaha agar Allah menerangkan hatinya dengan nur kasih Allah yang Kuasa..

"ya Allah..kau ampunilah dosa kami Ya Allah..kau berilah petunjuk pada dia Ya Allah..kau jauhkanlah dia dari terjatuh jauh dalam jurang kelaknatanMu Ya Allah..sesungguhnya dia adalah sahabat yang tidak mahu aku kehilangan Ya Allah..hanya padaMu aku berserah,memohon dan berdoa Ya Allah..rabbana atina fiddunya hasanah wa fil ar hirotihasanah wakina 'azabannar walhamdulillahirabbil 'alaminnn..."

sama2 lah kita berdoa untuk mereka dan untuk kita sendiri..
agar dijauhkan kita dari terjerumus dalam kancah kelaknatullah..
amin ya rabbal alamin..

*with love*
~ms1611~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...